joi, 11 octombrie 2012

Reţeta preferată

Reţeta mea preferată este o reţetă de ciorbă de perişoare.

Reţeta pentru prepararea acesteia este următoarea:
Ingrediente: apă, sare, 2 morcovi, 1/4 ţelină, 1 păstârnac, bulion, 3 cepe, 1 ardei capia, 1 l borş (zeamă de varză sau magic alias magie :P), leuştean, 600g carne tocată de porc, ou, orez.
Preparare:
Se pun la fiert ceapa tăiată in cubuleţe mici mici, morcovi tăiaţi rondele, păstârnacul şi ardeiul între timp în paralel se pregătesc perişoarele: se ia carnea tocată şi se amestecă cu o mână de orez şi un ou, apoi se procedează la modelarea acestora în mingiuţe mici, cât mai uniforme.
După ce fierb legumele, aproximativ 20 de minute, se adaugă perişoarele, se lasă la fiert alte 25 de minute, după care se pune o altă mână de orez în ciorbă pentru ai da consistenţă, adăugăm borşul fiert în prealabil şi  2 linguri de bulion. Mai clocotim de câteva ori, apoi adăugăm după preferinţă sare şi verdeaţă. Poftă bună.

Motivaţie:
Această reţetă este preferata mea deoarece, de fiecare dată când o prepar şi o savurez, mă duce cu gândul la copilăria mea alături de părinţi la ţară, când ţopăiam pe lângă mama în preajma sărbătorilor de iarnă, în timp ce ea prepara această ciorbă. Toată bucătăria era învăluită de aroma de borş şi leuştean, şi puteai şti că în casă este sărbătoare, este Crăciunul sau că urmează să vină "Moş Gerilă" cel aşteptat întregul an.

Am savurat, de curând o minunată reţetă de ciorbă de perişoare de la Restaurantul Paradis, în Braşov. O minunăţie. Felicitări bucătarului. Apoi am văzut că au şi site, mai exact http://www.restaurantparadis.ro şi mai nou şi pagină de facebook la http://www.facebook.com/restaurantparadis.


Vă recomand să încercaţi restaurantul dacă aveţi drum în Braşov. Este acceptabil ca preţ şi servire impecabilă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu